Köpvillkor
Beställning
Hos Gottfrid Johansson Musik AB kan du göra dina beställningar via vår webbutik.
Vår lagerstatus stämmer som regel och du får dina varor inom 1-3 arbetsdagar. Avvikelser kan förekomma, men skulle det inte gå att leverera en beställd produkt inom sju arbetsdagar av någon anledning så meddelar vi det via e-post eller telefon.
Om en produkt är utsåld och inte längre finns i tryck/produktion, kontaktar vi dig snarast möjligt per e-post eller telefon.
Behöver du produkten snabbt, hör av dig till oss via mail: info@gottfridjohansson.se
Ålder
För att få göra en beställning hos oss måste du vara 18 år eller ha målsmans godkännande med namn och telefonnummer i noteringsfältet i kassan. I annat fall makuleras ordern.
Priser
Alla priser är i svenska kronor, inklusive mervärdesskatt. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel och faktorer utanför vår kontroll.
Leverans
När vi skickar din order meddelar vi dig via e-post att din order är skickad. Om dina varor inte bärs ut av posten blir du aviserad via SMS när paketet har nått utlämningsstället och kan hämtas. Därför är det viktigt att du anger rätt mobilnummer för avisering i beställningsformuläret.
Fraktkostnad
Fraktkostnad anges inklusive moms och framgår i kassan. Fraktkostnaden kan variera beroende på vilka varor som finns i din beställning. Ej uthämtade varor debiterar vi 200 kronor per försändelse.
Vi har enhetsfrakt på 69 kronor upp till 2 kg. För tyngre paket tillämpas postens frakttabell.
Beställningsvara
Beställningsvara, kontakta butiken innebär att varan beställs från vår leverantör när du beställer den av oss.
Säkra betalningslösningar
Som privatkund kan du betala hos oss med Swish, Klarna direkt eller genom direktbetalning via din internetbank.
Swishbetalning
Du betalar din order genom att swisha ordersumman till nummer 123 333 1436.
Ange ditt beställningsnummer som meddelande i din Swish-app. Glöm inte att legitimera dig med din BankID för att betalningen ska gå genom.
Din order behandlas först efter att du skickat din betalning via Swish. Eftersom betalningar gjorda via Swish måste granskas manuellt och matchas mot din order så kan det ta upp till 24 timmar innan det är gjort. Du får ett mail när din order är behandlad.
Klarna Direkt
Med Klarna Direkt betalar du direkt i kassan med Mobilt BankID. Pengarna dras först när vi skickat dina varor. Du slipper hålla reda på kreditkort, bankdosa, telefonnummer eller en extra app. Det enda som behövs är Mobilt BankID.
Direktbetalning via din internetbank
Betala enkelt och tryggt via direkt banköverföring. Du dirigeras om till din banks hemsida och utför köpet därigenom, precis på samma sätt som du betalar dina räkningar. Våra direktbetalningar via bank sköts av Klarna
Vi lämnar inte ut registrerade personuppgifter till utomstående part. Du som konsument har dock rätt att begära utdrag av registrerade uppgifter under förutsättning att förfrågan sker från samma epostadress som finns i registret.
Faktura
Företag/organisationer kan välja att betala mot faktura 15 dagar netto.
Vid betalning efter förfallodagen debiteras Riksbankens referensränta + 8 %
Vid fakturadebitering skickar vi fakturan per mail som PDF-fil.
Observera att det inte går att beställa varor hos oss mot faktura som privatperson.
Garanti?
Vi på Gottfridjohansson Musikinstrumenthandel vill att du som kund känner dig trygg hos oss. Vi ger dig därför 12 månader garanti på alla produkter i vårt sortiment. Garantin omfattar s.k. ursprungsfel.
Garantin omfattar inte följande:
• Tapp-, fuktskador eller annan yttre åverkan
• Reparationer av produkter som installerats felaktigt
• Reparation av produkt som saknar serienummer eller inköpshandling
Vid reklamation av produkt med fel enligt punkterna ovan, tillkommer en kostnad om 295 kr i det fall du vill ha produkten tillbakasänd efter undersökning.
Garanti för företag?
Vid köp i egenskap av företag gäller villkor enligt Köplagen.
Reklamation
Om din vara går sönder vänder du dig till vår support. Ta kontakt med vår support via gottfrid.johansson@telia.com
Retur
Vi ger 14 dagars returrätt. Gäller endast köp vid hemsidan, inte butik.
För att hantera en retur vad god och kontakta oss.
Ni kan ej skicka varor mot efterkrav till oss eller låta bli att hämta ut försändelser.
Ej utlösta paket debiteras med 200kr.
Returfrakten
Om du ångrar dig vid internet- eller postorderköp får du själv betala returportot.
Detta kan du läsa mer om på konsumentverket.se